Samochody produkowane od sierpnia 1990 do 2000 roku w wersjach limuzyny 3-, 4- i 5-drzwiowej, 5-drzwiowego kombi, 3-drzwiowego kabrioletu, furgonu (Van), wyposażone
w silniki benzynowe ośmiozaworowe OHV rodziny HCS o pojemności 1,3 dm3 (typu JBD, JBE, J6A),
benzynowe ośmiozaworowe OHC rodziny CVH o pojemności 1,4 dm3 (typu FUH, F6F, F6G, F4B), 1,6 dm3 (typu LUK, LUJ, LJE, LJF),
benzynowe szesnastozaworowe DOHC rodziny ZETA (ZETEC) o pojemności 1,6 dm3 (typu L1E) i 1,8 dm3 (typu RDA, RQB, RKC)
oraz wysokoprężne ośmiozaworowe niedoładowane OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RTE, RTF) i ośmiozaworowe turbodoładowane z chłodzeniem powietrza doładowanego OHC o pojemności 1,8 dm3 (typu RFD, RFK), z mechanicznymi cztero- i pięciobiegowymi oraz automatycznymi bezstopniowymi (CTX) skrzynkami przekładniowymi.
Ford Escort i Orion spis treści:
Wiadomości wstępne
Silniki benzynowe ośmiozaworowe 1,4 dm3 i 1,6 dm3
Silniki benzynowe szesnastozaworowe 1,6 dm3 i 1,8 dm3
Silnik wysokoprężny 1,8 dm3
Sprzęgło
Skrzynka przekładniowa pięciobiegowa
Skrzynka przekładniowa MTX 75
Półosie napędowe
Układ kierowniczy
Zawieszenie przednie
Zawieszenie tylne
Układ hamulcowy
Wyposażenie elektryczne
Nadwozie
Podstawowe narzędzia specjalne do naprawy samochodu
Dane ogólne
Zmiany konstrukcyjne samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne od modeli 1991
Zmiany konstrukcyjne samochodów wyposażonych w silniki wysokoprężne od modeli 1994
Zmiany konstrukcyjne samochodów wyposażonych w silniki benzynowe od modeli 1993 do modeli 1996
Dodatek. Samochody Ford Escort i Orion z silnikiem benzynowym 1,3 dm3